Tule vapaaehtoiseksi!

Kalajoen seurakunnalla on tarjolla erilaisia vapaaehtoistehtäviä, joihin voi ilmoittautua mukaan. Vaihtoehtoisesti voit kertoa oman uuden ideasi vapaaehtoistoiminnasta työntekijälle.

Avustajia jumalanpalvelusmusiikkiin

Kalajoelle ja Rautioon p. 044 7229 004/Heidi, Himangalle p. 044 7229 005/Emma.

Päivystäjiä nuorten avoimiin oviin

Kalajoen seurakuntakodille lauantaisin klo 18-21. Ota yhteyttä Annika, p. 044 7229 009.

Kerhonohjaajia varhaisnuorten kerhoihin

Koko seurakunnan alueelle. Kerhonohjaaja on rippikoulun käynyt henkilö. Yleensä yksi kerho kokoontuu kerran viikossa 1-2h. Kerho voi olla koko syys/kevätkauden jatkuva tai vain esim. 5 kertaa kokoontuva. Ota yhteyttä ja kerro mikä on sinun erityisosaamisesi ja mahdollisuutesi kerhonohjaamiseen Katja, p. 044 7229 007/ katja.vanarem@evl.fi.

Siipijengi-iltoihin

Himangalle ja Kalajoelle varhaisnuorten toimintailtaan. Mahdollisuus avustaa keittiöllä, toimintapisteissä, opetustuokiossa, nukketeatterissa ja hartaudessa. Halutessaan saa itse olla suunnittelemassa illan toimintaa. Illat kerran kuukaudessa perjantaisin klo 16 alkaa tilan valmiiksi laittaminen ja itse ohjelmaosuus on klo 17-19. Ota yhteyttä Katja, p. 044 7229 007/ katja.vanarem@evl.fi.

Sinun ideasi;)

Minkälaisen jutun haluaisit toteuttaa seurakunnan varhaisnuoriso- tai erityisnuorisotyössä? Kerro ideasi ja mietitään yhdessä, kuinka saada se mahdolliseksi. Ota yhteyttä Katja, p. 044 7229 007 / katja.vanarem@evl.fi.

Radioimaan

Jumalanpalvelukset Kalajoen kirkosta radioidaan paikalliselle radiokanavalle sekä seurakunnan nettiradioon. Radiointi on mukava vapaaehtoistehtävä ja siihen saa hyvän perehdytyksen. Radiointia voi aluksi harjoitella kokeneemman radioijan kanssa. Ota yhteyttä Kalajoen kirkkoherranvirastoon kalajoki.seurakunta@evl.fi

Striimaamaan

Entistä tärkeämmäksi seurakunnassa on noussut tilaisuuksien välittäminen netin kautta koteihin. Etsimme joukkoomme innostuneita vapaaehtoisia toteuttamaan livelähetyksiä jumalanpalveluksista ja muista tilaisuuksista. Sinun ei tarvitse olla tietotekniikan ammattilainen, mutta jos osaat käyttää tietokonetta ja internettiä, niin siitä on hyötyä. Saat tehtävään perehdytyksen ja välineet sekä striimitiimin tuen. Ota yhteyttä Annika Alatalo p. 044 722 9009/ annika.alatalo@evl.fi

Kalajoen seurakunnan vapaaehtoisia vapaaehtoisjuhlassa joulukuussa 2015

Aikuis- ja perhetyö

Aikuis- ja perhetyön toimikunta suunnittelee ja toteuttaa tapahtumia ja säännöllistä toimintaa perheille ja työikäisille aikuisille. Voit olla mukana tapahtumien  rakentamisessa, tarjoilun järjestämisessä ja kutsumalla ihmisiä mukaan.
Ota yhteyttä Suviin, puh. 044 7229 002 tai Aapoon puh. 044 7229 003.

Tuomasyhteisö

Tule vapaaehtoistyöntekijäksi seurakunnan tuomasyhteisöön! Järjestämme tuomasmessun n. 4 kertaa vuodessa Kalajoen kirkossa, mutta tuomasbändi ja -kuoro harjoittelevat useammin. Messussa on samat elementit kuin tavallisessa sunnuntaipäivän messussa, mutta reippaiden ja rytmikkäiden tuomaslaulujen säestyksellä. Messuissa on kirkkoon sijoitettu 4-5- pientä sivualttaria, jotka yhteisöläiset sommittelevat itse haluamistaan materiaaleista mieleistensä teemojen mukaisesti. Mielikuvitusta saa käyttää vapaasti.
Tuomasmessussa voit myös olla tekstinlukijana, rukousvastaavana, pyhäkoulun pitäjänä, kutsukirjeiden monistajana ja jakajana ja teetarjoilusta vastaavana. Kaikkeen annetaan hyvät ohjeet. Mitään ei tarvitse tehdä yksin eikä ilman ohjeita.
Ota yhteyttä Suviin, puh, 044 7229 002, kanttori Lasse Kauttoon puh. 044 722 9041 tai kuorovastaava Annikaan puh. 044 2661 801.

Lähetystyöhön

Lähetystyö ei toteudu ilman vapaaehtoisia. Kaikenlaisia taitajia tarvitaan, myös heitä, jotka ovat kädet ristissä. Paikkoja on auki seuraavasti: Raution Juttutupatyöntekijöitä, Malmbergin tuvan kahvilan pitäjiä, Plassin markkinoille lättykahvien myyjiä, lounaiden ja myyjäisten valmistelutöihin, munkkien leipomiseen ja paistamiseen, käsityökahviloihin yhteiseen iloon. Ota yhteyttä Heli p. 044 7229 023.

Vainottujen kristittyjen tukiryhmä

Maailmassa 200–300 miljoonaa kristittyä elää eriasteisen vainon alaisena. Vaino voi olla syrjintää, yhteiskunnallisen aseman menettämistä, suoraa väkivaltaa ja pahimmillaan kidutusta sekä kuolematuomioon johtavia oikeudenkäyntejä. Kalajoen seurakunnassa toimii Vainottujen kristittyjen tukiryhmä, joka kokoontuu säännöllisesti kirjoittamaan rohkaisuviestejä vainotuille ja rukoilemaan heidän puolestaan. Yhteistyöjärjestöinä ovat Open Doors Finland ja Marttyyrien Ääni ry. Järjestämme myös pari kertaa vuodessa isompia tilaisuuksia, joissa järjestöjen edustajat kertovat vainottujen ajankohtaisesta tilanteesta. Ota yhteyttä Suviin 044 7229 002 ja tule mukaan toimintaan.