Mikä ei ole rikki, sitä ei kannata korjata

IMG_20230218_152346.jpg

Kalajoen seurakunnan piispantarkastus jatkui lauantaina 18.2. työntekijöiden ja luottamushenkilöiden kokoontumisella. Yhdessä pohdittiin seurakunnan strategiaa ja sen mahdollisuuksia seurakuntatyössä vuoteen 2033 saakka. Ryhmätöiden yhteenvedossa piispa Jukka Keskitalo tiivisti, että seurakunnan tulisi pysyä ihmisten elämänpiirin sisällä. Kappeliseurakuntien erilaiset identiteetit voivat säilyä, mutta hyviä juttuja voi jakaa ja ottaa toisilta oppia. Jos vesilasi on puolillaan, kannattaa ajatella, että se on puoliksi täynnä – ei puoliksi tyhjä. Mahdollisuuksien näkeminen on tärkeää ja yhteinen rakentaminen niiden varaan.

Iltapäivällä piispa seurueineen osallistui Yhteisvastuun sauvakävelyyn Jokelan pappilan pihassa. Piispantarkastus jatkuu huomenna klo 10 piispanmessulla ja yleisellä piispantarkastuksella Kalajoen kirkossa.

Perjantai-illan viikkomessuun Himangan kirkossa osallistui toistasataa ihmistä.

2023-02-18 19:04:29.0