Kalajoen seurakunta

Kalajoki on viihtyisä, merellinen matkailukaupunki Pohjois-Pohjanmaalla. Kaupunki on tunnettu pitkästä hiekkarannastaan Hiekkäsärkillä meren äärellä. Kalajoen evankelis-luterilainen seurakunnassa on jäseniä 10 233 (31.12.2022) ja työntekijöitä 20. Kalajoen seurakuntaan kuuluvat Himangan ja Raution kappeliseurakunnat. Raution ja Kalajoen seurakunnat muodostivat v. 1973 seurakuntayhtymän.   Seurakuntayhtymä purettiin ja Rautiosta tuli kappeliseurakunta vuonna 2006. Himanka liittyi kuntaliitoksen myötä Kalajokeen 2010, ja näin Himangasta tuli Kalajoen kappeliseurakunta. Kolmen kirkon seurakunta toimii aktiivisesti seurakuntalaisten keskuudessa.
Kalajoen seurakunta on osa Kalajoen rovastikuntaa ja Oulun hiippakuntaa.

Kirkkoherranvirasto, Jokelan pappila, Plassintie 2, Kalajoki,
kuva Eveliina Pylväs

Toiminta-ajatus

Kutsumme ihmisiä Jumalan yhteyteen, ja rohkaisemme heitä välittämään lähimmäisistä ja luomakunnasta.

Jokelan pappila
Jokelan pappilan pihassa, kuva Eveliina Pylväs