Sopimus Susinevan paloalueen metsätaideteoksen ylläpidosta

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi sopimuksen Järvenpään kaupungin kanssa rasitusoikeudesta Susinevan rauhoitusalueen ”Yhteinen metsä” -taideteoksen ylläpidon turvaamiseksi. Järvenpään kaupunki on tilannut taideteoksen Visa Suonpäältä ja Patrik Söderlundilta. Teoksessa välitetään useiden vuosien ajan livekameralla reaaliaikaista kuvayhteyttä vastikään palaneesta metsästä Järvenpään yhteiskoulun uudisrakennuksessa sijaitsevaan monitoriin. Kohde, josta reaaliaikaista kuvaa välitetään, sijaitsee Kalajoen Raution kylän Susinevalla. Teoksen avulla saadaan pitkällä aikajänteellä tietoa rauhoituksen vaikutuksesta paloalueen luonnon kehittymiseen.

Kirkkoneuvosto hyväksyi kolehtisuunnitelman alkuvuodeksi 2024 sekä suorituslisän maksamisen ensi vuoden ajan viidelle työntekijälle. Neuvosto merkitsi tiedoksi hiippakuntavaltuuston maallikkojäsenten ja kirkolliskokouksen maallikkoedustajien vaalin 13.2.2024 Kalajoen seurakuntakodilla. Vaaleissa valitaan maallikkoedustajat kirkolliskokoukseen ja hiippakuntavaltuustoon vuosille 2024-2027. Äänioikeutettuja ovat seurakuntien kirkkovaltuustojen jäsenet.

Kari Lauri
Kari Lauri