Ympäristödiplomin valmistelut tehty - Kalajoen seurakunta hakee auditointia

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi seurakunnan ympäristöohjelman ja päätti pyytää tuomiokapitulilta ympäristödiplomiin liittyvää auditointia. Auditoija antaa lausunnon tuomiokapitulille, joka puolestaan esittää kirkkohallitukselle ympäristödiplomin myöntämistä seurakunnalle. Ympäristödiplomi on voimassa viisi vuotta kerrallaan. Kalajoen seurakunnalla on ollut ympäristödiplomi, mutta se on jäänyt päivittämättä, joten sen voimassaolo on rauennut. Viime lokakuussa kirkkoneuvosto valitsi ympäristötyöryhmän aloittamaan ympäristödiplomin saavuttamiseen tähtäävät toimenpiteet. Ympäristödiplomin valmisteluun valittiin ProAgria / Anu Ainasoja, joka oli mukana aikaisemman diplomin hankinnassa. Ainasoja kokosi katselmusraportin ympäristödiplomia varten.

Kirkkoneuvosto hyväksyi Auria Wind Oy:n kanssa tehtävän maanvuokrasopimuksen Koirajärven tuulivoimapuiston alueeksi. Sopimus koskee seurakunnan omistamaa Historia-nimistä tilaa 37 hehtaarin osalta.

Kirkkoneuvosto hyväksyi Katja van Aremin anomuksen 80 % lyhennetystä työajasta kevään ajaksi. Neuvosto merkitsi tiedoksi kirkkoherran myöntämän ehtoollisavustajaoikeuden saaneet seurakuntalaiset.

Kari Lauri
Kari Lauri