Kalajoen seurakunta hakee uusia työntekijöitä

Kalajoen seurakunnan työntekijäjoukkoon haetaan kanttoria, lastenohjaajaa ja suntio-siivoojaa.

Kalajoen seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi ja allekirjoitti tilinpäätöksen vuodelta 2023 ja jätti sen tilintarkastajien tarkastettavaksi sekä kirkkovaltuuston vahvistettavaksi. Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että ylijäämä 672 358,53 euroa siirretään taseeseen yli/alijäämätilille. Neuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että hautainhoitorahaston alijäämä 2 250,31 euroa siirretään edellisten vuosien yli-/alijäämätilille.

Kirkkoneuvosto päätti, että toinen lastenohjaajan toimi täytetään edelleen määräaikaisena ja sen tehtäväkuvaan liitetään velvollisuus osallistua kasvatustyön leirityöhön erityisesti kesän aikana sekä perhetyö. Toimessa on työajaton työaika. Määräaikaisuus on 1.9.2024-31.8.2025.

Edelleen kirkkoneuvosto päätti, että seurakuntaan perustetaan määräaikainen ja osaksi vuotta osa-aikainen suntio-siivoojan (3. seurakuntamestari) toimi. Toimipaikkana on Raution seurakuntakoti. Työaika on 100 % toukokuusta lokakuun loppuun, muuna aikana 60 %. Tehtäviin kuuluvat Raution päässä suntiotehtävien lisäksi Raution kirkon ja seurakuntakodin siivous sekä velvollisuus toimia koko seurakunnan alueella.

Kanttorin c-virka päätettiin laittaa auki vakinaista täyttämistä varten. Virka ja toimet ovat haettavina 14.3.-1.4.2024. Lisätiedot ja hakuohjeet löytyvät tästä linkistä.

Hautaustoimilain mukaan hautasija on pyynnöstä osoitettava erilliseltä tunnustuksettomalta hauta-alueelta, joka ei saa sijaita kohtuuttoman kaukana seurakunnan tai seurakuntayhtymän alueesta. Tunnustukseton hauta-alue on erillinen hautausmaa tai muusta hautausmaasta selvästi erottuvalla tavalla rajattu hautausmaan osa. Kirkkoneuvosto päätti  sopia Ylivieskan seurakunnan kanssa, että tunnukseton hautasija voidaan osoittaa Suvannon hautausmaan tunnuksettomalta hautausmaalta, Ylivieskasta.

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle hyväksyttäväksi liitteenä olevan Kalajoen seurakunnan hautainhoitorahaston säännöt 2024. Hautainhoitorahastolle neuvosto päätti avata kerrostuottotilin.

Riika Nevanperä
Riika Nevanperä