Toimintaa apua ja tukea tarvitseville Kalajoella

Diakoniavastaanotto

Varaa oma vastaanottoaika kirkkoherranvirastosta p. 08-4640 530.
Vastaanotolle voi tulla keskustelemaan, pyytämään esirukousta tai pientä taloudellista apua.

Lasten vaatteita lastenvaatepisteessä
Lastenvaatepiste, kuva Eveliina Pylväs
Ruoka-apua tarvitseville ruokaa
Ruoka-apua, kuva Eveliina Pylväs

Eu-ruokajako

Kuivaelintarvikkeita: vehnäjauhoja, sämpyläjauhoja, lihapurkkeja, hernekeittoa, puuroa, mysliä, maitojauhetta ja pastaa jaetaan keväisin ja syksyisin, kun erät ovat saapuneet, mukana vapaaehtoisia ruoan jakajia. Ruokia jaetaan pappilan kellarista Plassintie 2.

Kerhotyö

Ystäväkerho on tarkoitettu eläkeläisille, leskeksi jääneille ja kaikille juttuseuraa kaipaaville. Ystäväkerho kokoontuu seurakuntakodilla Iktys-salissa kerran kuukaudessa tiistaina klo 12-14. Ohjelmassa aluksi lounas 6€, hartaus, virikkeitä tai luento jostain aiheesta.  Kerhoon mahtuu hyvin mukaan myös uusia juuri eläkkeelle jääneitä.
Kevään kerhopäivät ovat 17.1., 21.2., 21.3., 18.4. ja 16.5.

Neurokerho on tarkoitettu neurologisia sairauksia sairastaville  (esim. parkinssontauti, aivohalvaus, dementia, dystonia)  ja heidän läheisilleen. Kerho kokoontuu kerran kuukaudessa, kuukauden toinen  tiistai klo 12-14 seurakuntakodilla Iktys-salissa. Kerhossa on aluksi pöytiin katetut kahvit, hartaus, luento tai virike ohjelmaa.

Hyvän mielen kahvit on tarkoitettu mielenterveyskuntoutujille, sairaseläkeläisille, työttömille ja aikuisille, jotka kaipaavat juttuseuraa. Kerho kokoontuu syksyisin ja keväisin viikottain tiistaisin klo 9.30-11 seurakuntakodilla nuorisotila Artoksessa. Ohjelmassa kahvit, hartaus, bingon peluuta, pelejä, visoja, korttiaskarteluja, retkiä, makkaranpaistoa ym. mukavaa yhdessä oloa.

Näkökerho kokoontuu kerran kuussa maanantaisin, kuukauden viimeinen maanantai klo 12-14 seurakuntakodilla nuorisotila Artoksessa. Kerhon päävetäjänä Else Suni. Kerhossa esim. kahvit, hartaus, virikeohjelmaa, pieniä retkiä, kerhokyläilyjä. Lisätietoja Else Suni p. 040-5528878.

Syntymäpäivät

70 v ja 80 v vietämme yhdessä syntymäpäiväjuhlia seurakuntakodilla keväisin huhti-toukokuulla.
90 vuotiailla ja 95 vuotiailla sekä 100 ja yli 100 v, käymme onnittelukäynnillä kotona tai laitoksessa.

Muuta toimintaa

Kehitysvammaisille on jouluisin joulujuhla kirkossa sekä osallistumme rovastikunnalliseen kirkkopyhään yhteisellä linja-autoretkellä keväisin. Seurakunnan työntekijät käyvät Maakarissa ja Puistolassa pitämässä hartauksia. Rippikouluikäisille keva-nuorille pidämme kesäkuulla juhannuksen jälkeen rovastikunnallisen rippikoululeirin.  Nuorten keva-rippikouluasioissa ja lasten sururyhmän terpeessa ottakaa yhteyttä Ulla diakonissaan p.0447229006.

Mukavissa yhteistyön merkeissä.  lisätietoja voi rohkeasti kysellä kerhoista ja toiminnasta.

diakoniatyöntekijä
Kalajoen alueseurakunta